Vision og Værdier

Udviklingsplan Viby Skole skoleåret 2023-2024

1) På Viby Skole sætter vi fokus på at få virkeliggjort og handlingsomsat skolens nye grundfortælling helt ud i klasselokalerne og i SFO-aktiviteterne: En grundfortælling, der skal udtrykke, hvilken identitet skolen står på og yderligere ønsker at udvikle sig hen imod.

Læringsglæde og livsduelighed:
Viby skole danner og uddanner børn og unge til fremtidens mangfoldighed menneskeligt og fagligt

Vi arbejder med:
Trygge børnefællesskaber og er trivselsambitiøse med respekt og tolerance for den enkelte og fællesskabet
Træning i kernefaglighed kombineret med praksislæring og medtænkning af lokalsamfundets kultur, natur og erhvervsliv
En alsidig hverdag med læringsbreaks og varierende læringsoplevelser med højt fagligt engagement og indhold

Pædagogiske og faglige brobygningsaktiviteter:
Elev- og forældredemokrati/forældreopbakning og vi er fælles om festlige dage og hverdagen.

Skolens værdier omkring forpligtende fællesskaber, nysgerrighed, tillid og respekt understøtter udlevelsen af skolens grundfortælling.

2) På Viby Skole sætter vi i dansk særligt fokus på læsning i alle fagene/faglig læsning og i matematik sætter vi særligt fokus på matematisk opmærksomhed og generel talforståelse.

3) På Viby Skole arbejder vi med, hvordan specialpædagogiske erfaringer omkring tydelige strukturer, visualisering og mentalisering kan blive en del af såvel almenklassernes som SuperCenterklassernes hverdag.

4) Skolebestyrelse og ledelse vil i skoleåret 2023-2024 desuden særligt arbejde med digital dannelse og den gode kommunikation mellem skole- og hjem.
Viby Skole 11/10/2023

(OBS: Grundfortællingen kan revideres i løbet af efteråret 2023 – men ovenstående vil være essensen i grundfortællingen).

Viby Skoles udviklingsplan 2023 2024_0.pdf

Shape Created with Sketch.