Vores skole

Velkommen til

Viby Skole logo

Viby Skole er en folkeskole med ca. 530 elever fra 0.-9. klasse fordelt på 2 matrikler og på 2-3 spor pr. årgang.

• Indskolingsafdelingen for 0.-5. klasse er på afd. Ørstedvej
  • Udskolingsafdelingen for 6.-9. klasse er på afd. Bueager.
  • Samt to gruppeordninger: SPC1+2 på afd. Ørstedvej og SPC 3 på afd. Bueager.

Skolegård
Afd. Ørstedvej

Bueager

Afd. Bueager

”Vi bygger vejen mens vi går”
På Viby Skole arbejder vi med udviklingen af værdigrundlag, principper og retningslinjer løbende i vores pædagogiske hverdag. Det betyder, at der er plads til rummelighed, forskellighed, men også til at blive udfordret på egen pædagogiske praksis, tage ved lære og finde fælles fodslag som medarbejdergruppe og elevgruppe.

Forpligtende Fællesskaber
Samarbejde på alle niveauer: Elever, forældre, medarbejdere, skole, SFO, Klub, skolebestyrelse sikrer trivsel, læring og sundhed. På Viby Skole har vi generelt:

• Dygtige og fagligt kompetente medarbejdere med fokus på elevernes trivsel og læring.
  • Et tæt samarbejde mellem skole og SFO/Klub, hvor SFO- og Klubpædagoger har timer i skolen.
  • Aktive Kontakt-forældreråd i hver klasse, som medvirker til at skabe sociale arrangementer i klasserne.
  • Engageret Skolebestyrelse, som bl.a. fastsætter skolens principper, ordensregler m.v.

Roskilde Kommunes tre nøgleområder
Vi arbejder med afsæt i Roskilde Kommunes tre nøgleområder:

• Synliggørelse af læring og trivsel
  • Professionelle læringsfællesskaber
  • Inkluderende og motiverende læringsmiljøer.

Her en lille video af fra en dag på afd. Ørstedvej: