Skolekantine

På Viby Skole har vi en fantastisk skolekantine ordning, hvor der kan købes mad i 10'erpausen og 12'spisefrikvarteret. Der betales med skolekort i kantinen.

Læs mere om skolekortet HER.

På hver afdeling er der en katineleder:

Afd. Ørstedvej: Gitte Lundgaard Malm

Afd. Bueager: Tina Christensen

Hver fredag sender kantinelederne en besked ud i Aula om den kommende uges madplan.

Elever fra 5. klasse, 7. klasse og de ældste SPC-klasser hjælper med at betjene i skolekantinen i frikvartererne.

Skolemælk

Afd. Ørstedvej (0.-5. klassetrin) er med i Mejeriernes Skolemælksordning.

Tilmelding til Skolemælksordningen sker på Skolemælk.dk

Her er det muligt at oprette et abonnement på skolemælk, som leveres til skolen og udleveres i klassen.

På Viby Skole er det elever fra 4. klasse der pakker skolemælken i klassernes mælketasker, en opgave som giver eleverne et værdifuldt ansvar og vigtig læring ved at have et ansvar.

Mejeriernes skolemælk:

EU yder tilskud til mælk i skolerne. Mere end 100.000 elever får hver dag frisk, kold skolemælk til madpakken. Det gør spisepausen til noget særligt at få skolemælk sammen med klassekammeraterne. Det er nemt at bestille skolemælk på skolemælk.dk

Skolemælk er en abonnementsordning. det betyder, at skolemælken automatisk bliver leveret indtil den da abonnementet afmeldes.

Som abonnement får man meget mere end mælk:

• Madpakketips på e-mail
  • Deltage i konkurrencer
  • Sjove klistermærker
  • Klassen, lærerne, pædagogerne mm. kan søge midler til et spændende projekt via vores Skolemælkslegat.